luns, 7 de marzo de 2016

Recordo a Mai



O peor día da miña vida empezou como outro calquera. 40 semanas e 4 días. Fotos e aguilloadas no cérvix como non notara nunca, en tres embarazos. Non podo sentar. Non pode faltar moito pero teño unha estraña sensación que me trunca o modo niño. A roupa da nena que acaba de chamarse Mai está nunha caixa, non ten armario, o cuarto para as matronas está sen preparar, teño a sensación de que parirei e todo seguirá igual. E dígollo a Ana. As aguilloadas son moi incómodas. Dúchome buscando a relaxación da auga quente. Táctome e non toco nada. Ás 18 unha das aguilloadas píllame no corredor e teño que aferrarme a un moble para pasala. É como que me observo e caio en que isto van ser contraccións. E chamo á miña matrona para ter unha coartada porque desde hai meses sei que nin ela nin a nova van estar no meu parto. E Andrea e Ana sábeno. Son as 21 e petiscamos algo. Sei que son pródromos, non paso de 2 cm. Eu se como non paro. Conto un tempo contraccións irregulares. Como soñei, vou á miña cama onde todo comezara. Noto adrenalina. Escoito un pum. Mai rompe a bolsa dunha patada no meu perineo. Nin así asumo que está en podálica. Vou ó baño para ver fluír o líquido claro, como almibre, quente e vivo. Estou eufórica, o mellor momento da miña vida, disparo de oxitocina. E río tanto que tripai aparece na porta do baño. E o meu corpo, que sabe, prepara o expulsivo, e arríncome a roupa, desconcerto, porque sigo de 2 cm e empuxo e esvara pola miña vaxina o que o meu corpo, Mai, sabían. Estou a catro patas espida sobre a cama. Tripai entra e dime cordón. Respondo ambulancia, é cesárea. Leo confusión, non é consciente de que pendemos dun fío. Toco o cordón. Pálido, seco, frío, sen latexo, delgado. Cu arriba, intento introducilo o que me dá a física do meu corpo embarazado. Tripai tampouco pode e vai e vén, coa matrona, 061 e xines ó teléfono. En canto atravesan a porta as e o incompetente da ambulancia sei que estou vendida. Que nin con indicacións telefónicas a médica logra facer un tacto. Nin vendo o cordón por fóra se lles ocorre saír voando cara ó hospital, onde o persoal de urxencias esperaba e desesperaba ó punto de querer que fosemos no noso propio coche. Atónita, téñoas mirando o meu mural de parto sen o máis mínimo respecto pola vida. Estamos esperando á UVI móbil. A enfermeira e o seu ridículo fonendo, buscando latexo, poñéndome a gadoupa no sacro provocándome contraccións. Unha e outra vez téñolle que dicir que non me toque, que o meu corpo, si, el xa si, sabe que non hai présa por saír, que hai que parar isto. Eu xa só me dirixo ó tripai que me mira e non está quieto, móvese, dígolle. De súpeto ós ineptos dáselles por saír buscar a UVI. O condutor é un ser desprezable que privilexia a integridade da súa ambulancia antes que a miña vida e a da miña filla. Non a baixa. Once escaleiras descéndenme a pulso el e tripai, nenos chorando no coche, subimos a costa, crávome no metal, os meus cans ladrando, agárrome forte porque temo caer e métenme na ambulancia e déixanme na padiola de pas sobre a outra padiola, os anormais, vou sobre un empapador meu, que nolo pediron na casa, os xeonllos esnaquízanseme e cando nos topamos coa UVI a médica ládrame que somos, de partos guais nesa postura?, e os covardes da primeira ambulancia calan, non teñen a coraxe de recoñecer que son eles os que me puxeron así, os que perderon tempo, non souberon tactar nin empuxar a presentación nin posicionarme. Foron eles, os que foxen sen nin sequera mirarme. Esta médica é competente, sabe o que fai, descúlpase polos seus berros, estabilízanos e infórmame, podálica, meconio. A enfermeira pregúntame, fálame, dáme a man, tremo de arriba a abaixo, tes frío?, contraccións que non paran deitada boca arriba de cintura para abaixo elevada. Non, non teño nada. E recordo a Rous Baltrons e a súa matrona que lle di que, aínda en cesárea, siga alí, co seu bebé, que non o deixe só e eu estou, estou de parto rodeada de mulleres descoñecidas no ambiente hostil dunha ambulancia, e non marcho e canto as contraccións, estou de parto e elas séguenme, berramos contigo. Mentres, un coche con dous nenos durmidos segue á ambulancia. Un tripai cos ollos mollados en bágoas empeza a ser consciente de que a súa filla marcha. Chegamos a urxencias ó mesmo tempo que a miña matrona, que vive a máis de 100 km. 25 minutos tardamos en coche, máis dunha hora en ambulancia. Din no 061 que se cumpriron os tempos de actuación... Chegamos e a sorte, esta vez si, tócanos en forma de equipo respectuoso, a mellor matrona do hospital e un xine que se parece ó meu cuñado, unha tontería que nese momento me tranquiliza. O monitor móstranos un latexo estertóreo e voamos a quirófano. Córtanme a bata, o único que levo encima, sácanme as botas, a miña matrona entra correndo atando a máscara, a anestesista preséntase, anestesia xeral, rápido que isto doe así deitada e levo mal estas contraccións que non valen para nada, a miña matrona cólleme a man e dime que vai estar comigo cando esperte. Dígolle que non se separe da nena. Vai para UCIN seguro, xa nos arraxaremos, en canto esperte vou, que non quede soa, non lle vai pasar nada, como vai pasar algo? Vexo o reloxo. A 1:20. Á 1:20 nace Mai. E non respira e pouca reanimación intentan porque non hai nada que facer. E lévanma e van buscar ó tripai e as matronas encárganse de coidar dos meus fillos no coche. Marisol e Mariví, non podo estar máis agradecida. E pai e filla teñen o seu momento, coñécense, despídense. A min límpanme, sangro moito, cósenme, grámpanme e tardan tanto que o tripai vai a casa e acabo de espertar cando volve. Son as 2:20 cando abro os ollos. O reloxo no mesmo sitio, a matrona coa miña mesma man, que pasou, pregúntolle. E tráenma e póñoa sobre o meu corazón, espida, espidas, encima, cámbiome por ela, pénsoo e síntoo con todo o corpo. E aínda noto o seu peso sobre o meu, o seu tacto encima, dentro. Sempre.

Mariposas, Silvio Rodríguez: 
https://www.youtube.com/watch?v=xVZXqSYk9D4

Ningún comentario:

Publicar un comentario